
Šobrīd ilgstošo nokrišņu dēļ, kad ziemai raksturīgi laikapstākļi (noturīgs sals) nav iestājušies, nav bijusi iespēja veikt grants ceļu seguma planēšanas darbus. Tā rezultātā vairākos ceļu posmos ir izveidojušās bedres un ir apgrūtināta pārvietošanās ar vieglajiem un citiem transportlīdzekļiem, par ko pašvaldība ir informēta.
Cēsu novada atbildīgie dienesti rūpīgi seko līdzi laikapstākļu prognozēm un ceļu seguma stāvoklim, lai brīdī, kad mitruma līmenis samazināsies un laikapstākļi to ļaus, nekavējoties organizētu ceļu planēšanas darbus.
Šis gads laikapstākļu ziņā nav uzskatāms par unikālu, tomēr tam raksturīgs salīdzinoši neliels, bet ilgstoši noturīgs nokrišņu daudzums. Tā rezultātā izveidojušies apstākļi, kad augsnē un grants ceļu segumā saglabājas pastāvīgs mitrums. Mitruma līmenis bieži pārsniedz pieļaujamo normu, kas nepieciešama ceļu seguma remontdarbu, kā arī planēšanas un profilēšanas darbu veikšanai.
Vasaras periodā grants ceļu planēšana netiek veikta sausos laikapstākļos, jo uzirdinātais ceļa seguma minerālmateriāls ir pārāk sauss un irdens, tam trūkst savstarpējas saķeres, kā rezultātā ļoti īsā laikā veidojas šķērsviļņi (“trepe”) vai iesēdumi.
Tāpat ceļu planēšanas un labošanas darbi netiek veikti pastiprināta mitruma un lietus apstākļos, jo uzirdinātais ceļa seguma minerālmateriāls šādā gadījumā intensīvi uzsūc mitrumu, zaudē savstarpējo saķeri un nestspēju. Rezultātā veidojas slapja un irdena ceļa virskārta, būtiski palielinot transportlīdzekļu iestigšanas risku. Mitrākajās vietās veidojas peļķes, un, transportlīdzekļiem pārvietojoties caur tām, ceļa seguma materiāls kopā ar ūdeni tiek izskalots ceļa grāvjos.
Līdz ar to ceļu seguma uzlabošanas darbi mitros laikapstākļos tiek veikti tikai avārijas situācijās, kad pastāv būtisks satiksmes drošības apdraudējums vai augsts transportlīdzekļu iestigšanas risks. Turklāt, pārvietojoties pa mitru ceļa segumu ar smago autotehniku vai traktortehniku pat lokālu remontdarbu veikšanai, nereti rodas nepieciešamība labot visu ceļa posmu, jo ceļa nestspēja kļūst kritiski zema un veidojas rises un iesēdumi.
Ņemot vērā iepriekš minēto, pašvaldība, pamatojoties uz ceļu nestspējas izvērtējumu, rudenī un pavasarī šķīdoņa apstākļos uz ceļiem izvieto transportlīdzekļu masas ierobežojuma zīmes, lai pasargātu ceļa segumu. Pēdējos gados šādus ierobežojumus nākas ieviest arī ziemas periodā, jo tas pēc apstākļiem būtiski neatšķiras no rudens perioda.
Pateicamies iedzīvotājiem par pacietību un izpratni!